۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان

آژانس پناهجویان سازمان ملل از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی آب‌های جیبوتی خبر داد.

بحران پناهجویان یکی از بزرگترین چالش‌های اتحادیه اروپاست به طوری که سالانه ده‌ها هزار نفر از کشور‌های آفریقایی با کمک قایق‌های ابتدایی اقدام به گذر از دریای مدیترانه به امید رسیدن به قاره سبز می‌کنند. با این حال، این گذرگاه‌های دریایی برای پناهجویان بسیار مرگبار هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد از وقوع حادثه مرگبار دیگر برای قایق پناهجویان آفریقایی در دریا خبر داد. 

این آژانس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: یک قایق حامل ۷۷ پناهجوی آفریقایی در آب‌های نزدیک جیوتی واژگون شد. طی این حادثه ۱۶ پناهجو جان باخته و از سرنوشت ۲۸ تن دیگر اطلاعی در دست نیست. 

در ادامه این پیام آمده است: متاسفانه این قایق حامل کودکان نیز بوده است. تیم‌های امداد و نجات جیبوتی در حال امدادرسانی برای یافتن مفقود شدگان این حادثه هستند. 

این دومین حادثه از این دست در سواحل جیبوتی طی ۲ هفته اخیر محسوب می‌شود. در حادثه مشابه ۲ هفته پیش، واژگونی یک قایق حامل پناهجویان که شامل کودکان نیز بود ۳۸ کشته برجای گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این کلمه قایق را حذف بکنید .قایق یک شناور کوچک تست که قادر به حمل بیش از ۱۲ نفر نیست این شناوری که شما دارید با این ظرفیت می گوئید نامش لنج تست و از قایق بزرگ تر متاسفانه در صدا وسیما هم تعداد غرق شدگان را بیش از ۱۰۰و حتی ۲۰۰ نفر را قایق بیان می کنند .این همه فیلم و گزارش از بنادر کشور تهیه می‌کنید چرا این اشتباه همیشگی را رفع نمی کنید
آخرین اخبار