باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است

سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ علی همه خانی، در مراسم افتتاحیه باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس، اظهار کرد: بی شک همگان اذعان داریم که امنیت یکی از ارکان اصلی رونق جوامع در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی فردی است، اما تولید این امنیت امری است بس گران که جز با مشارکت و همیاری میان پلیس، دستگاه‌های اجتماعی و خصوصا مردم، روی نخواهد داد.

این مقام انتظامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم و فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، که امسال را سال "جهش تولید با مشارکت مردمی" نام گذاری کرده اند، بیان داشت: این نامگذاری خود تاکیدی است بر لزوم مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف جامعه از تولید گرفته تا تعاون و پیشرفت در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، که امنیت پایدار نیز یکی از این مسایل مهم است.

وی تصریح کرد: در دورانی که اطلاع رسانی و آگاهی امری مهم برشمرده می‌شود و عصر، عصر ارتباطات است، نهاد یا ارگانی که از دستیابی به اخبار و اطلاعات دور باشد و جا بماند، فرصتی را برای رشد و تعالی نداشته و از چرخه رشد باز می‌ماند.

سرهنگ همه خانی افزود: دانش آموزان، بخش بزرگی از پیکره علم و دانش اند و از آن بیشتر این که می‌توانند در این عصر که ارتباطات و آگاهی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند، به عنوان نگاه خارج از گود به جریانات، اتفاقات و حوادث جامعه نگاه کرده و به دور از هر گونه سوگیری این جریانات را به تحلیل بکشند و نتیجه آن را برای جامعه آینده به یادگار بگذارند.

وی ادامه داد: دانش آموزان امروز، مردان و زنانی در آینده می‌شوند که می‌توان با تکیه بر نیروی عظیم آنها آینده هر جامعه‌ای را ساخت و پیش برد.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، اظهار داشت: ارتباط دانش آموزان در سه حوزه خانواده، مدرسه و جامعه این پتانسیل را دارد که همچون حلقه ارتباطی میان آنها عمل کرده و با آگاهی از وضعیت این سه بخش اطلاعات را جمع آوری و پس از تحلیل به عنوان اخبار صحیح و دانش روزانه به دیگر بخش‌ها منتقل کند.

وی تصریح کرد: در این میان دانش آموزان خبرنگار پلیس به عنوان سرمایه اجتماعی به بهترین نحو می‌توانند در نقش حلقه اطلاع رسانی و ارتباطی میان ارگان‌ها و نهاد‌ها خصوصا پلیس و مردم عمل کرده و مسئولان حوزه امنیت و تامین آرامش را به شهروندان پیوند بزنند؛ می‌دانیم که امنیت و تامین آرامش مردم جامعه بدون مشارکت و همکاری آحاد جامعه که بنیادی‌ترین و زیربنایی‌ترین آن کانون گرم خانواده است، میسر و ممکن نیست و پلیس همواره سعی در جلب مشارکت و حمایت مردم دارد.

سرهنگ همه خانی بیان کرد: بر همین اساس است که پلیس به عنوان حافظ و تثبیت کننده امنیت تلاش دارد با ایجاد ارتباط میان خود و مردم، مشارکت اجتماعی آنان را به دست آورده و این امر محقق نمی‌شود مگر با همیاری و حضور لایه‌های آینده ساز جامعه که همانا دانش آموزان هستن؛ این قشر از جامعه که بنابر قول بزرگان جامعه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم هستند، با حضور در سطوح عالی مشارکت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط میان مسئولان و متولیان امنیت و مردم، به عنوان عنصر ارتباطی و مشارکتی پلیس و جامعه عمل کنند.

معاون اجتماهی فاتب، عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی را در دنیا، فضایی مهم برشمرد و تاکید کرد: از این رو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در راستای تدابیر فرمانده انتظامی کل کشور و با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران، با هدف شناسایی و ساماندهی دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری و فعالیت‌های رسانه ای، اقدام به افتتاح و تاسیس باشگاه خبرنگاران دانش آموزی کرده تا ضمن زمینه سازی برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بتوانند به پلیس در برقراری تعامل و مشارکت با اقشار مختلف جامعه به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ علی همه خانی، در پایان بیان کرد: خوشبختانه، دانش آموزان، افراد مستعد و با هوشی هستند که در واحد‌های خبری محلی و دانش آموزی پا به پای خبرنگاران با سابقه و با دقت نظر و ظرافت در امر خطیر اطلاع رسانی فعالیت داشته باشند و نقطه عطفی برای دستیابی به اهداف عالی کشور باشند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار