گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
گاهی وقت صدای یک غرش شیر نر،گله ی کفتار را پراکنده می کند،
بی آنکه شیر از جای خود تکان بخورد،
همین طور هم اگر بمب اتمی درجایی باشد،دیگر ضرورتی به
استفاده از پهبادها وموشک ها و....صرف هزینه های زیاد،
ایجاد نمی شود وهمه چیز به خوبی وخوشی وسرافرازی
به نفع کشور تمام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید رفت برای ساخت سلاح اتمی ما که در تحریم سخت غرب هستیم تا ما برای ساخت سلاح اتمی اقدام نکنیم از برداشته شدن تحریم خبری نیست چه لزومی دار غرب تحریم را برداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمانی امریکا به بهانه سلاح کشتار جمعی بازرسی‌های فراوان از مکان های نظامی عراق به عمل اورد و وقتی به قدرت نظامی عراق و کم خطر بودن آن پی برد در کمتر از چند هفته عراق را تصرف کرد بیهوده نیست که رهبری امریکا رو شیطان بزرگ نام گذاری کرده اونا حتی برای حمله به افغانستان با صحنه سازی برج های دوقلو را از بین برده و به مردم خودشون هم رحم نکردن به نظر من هم اون دوستی که میگه یا برای همه یا برای هیچ کس درست ترین گزینه است ما باید هسته ای شویم و سیاست ابهام هسته ای صهیونیست های حیوان صفت رو پیش بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین دلیل واضح روی آوری دوباره غرب و امریکا به مذاکرات و تهدید و تحریم، بلافاصله بعد از عملیات وعده صادق گویای همه چیز هست. هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. بسازید کلاهک های هسته ای را ، که ترحم بر ظالمان ستم است بر مظلومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئولین زحمتکش ما که همیشه خلف وعده کرده اند چی مبشه یکروز هم خبرگزاری باشگاه رو باز کنیم ببینیم زده :
خبر فوری، ایران به سلاح اتمی مجهز شد..!
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
یکبار برای همیشه اینو تو کله پوک گروسی فرو کنید:
"سلاح هسته ای اگه بد برای همه بد، اگه خوبه برای همه خوبه!"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
گروسی به توچه که ایران دنبال سلاح هست یا نیست
برو گند اسرائیل وآمریکا را جمع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ولی برای بازدارندگی باید به چند ساعت کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسولان محترم. لطفاً یکبار برای همیشه با این. جاسوس صهیونیستی برخورد جدی کنید. مگر اسراییل و امریکا و.... بمب اتمی ندارند . چرا برای بازرسی آنها نمیرود؟ مگر کره شمالی به این جاسوس‌ها اجازه بازرسی نداد چکارش کردن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینکه شما باور کردید که اسراییل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید که اینک ۱۷ سال آن مانده اثراتش از بمب اتم بدتر است بمب در یک لحظه همه چیزرا نابود میکند اما زجر کش کردن طرف شما مصیبت بار و شما این امر را تجربه می کنید میدانم چه میکشید کاری به جز ابراز همدردی از دستمان بر نمی آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا حالا که تو گفتی، خیلی هم احساس نیاز به سلاح هسته‌ای پیدا کردیم.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاش این کفتار جاسوس مزدور را به ایران را ندهید تحت هرشرایطی این کثافت یک مزدور تمام عیار رژیم کودک کش است نترسید وراهش ندهید تا زمانی که از سمت مدیرکلی برکنار شود ومدیر کل جدید بیایید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۱:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به سر جاسوس صهیونیست ها نباید اعتنایی کرد ، زمانی که رژیم فاسد و کودکش صهیونیست دارای سلاح مخوف هسته ایی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری سوریه حمله ناجوانمردانه و غیر قانونی انجام داد . بدور از عقلانیت راه بردی است اگر ،امنیت پایدار کشور را از داشتن و یا نزدیک بودن به بازدارندگی هسته ایی محروم کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدام کشورها به دنبال سلاح اتمی هستند.امریکا واسرائیل و متحدن غربیشان که حدود۷ماه هست که ۴۰ هزارغیرنظامی را در فلسطین قتل عام کردند.یا ایران که به خاطر حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ایران وتنبیه کردن این رژیم بالغ بر ۴۰۰موشک به این رژیم از طرف ایران پرتاب شد ویک غیرنظامی هم کشته نشد.کدام یک از اینها دنبال سلاحهای کشتار جمعی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتن جمله "چند هفته فاصله داره" خودش علامت به کشورهای خارجی است برای توقف انرژی هسته ای
آخرین اخبار