رییس سازمان ثبت اسناد کشورخبر داد؛

صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب در خوزستان ، ۲ رودخانه و بزرگترین موقوفه کشور بعد از سال‌ها انتظار در دولت مردمی سیزدهم صادر شد.

حسن بابایی   بیان کرد: اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»،«هور العظیم»، «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه های «کرخه» و«شاوور» و ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی و ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

وی گفت: اسناد مالکیت بستر و حریم ۲ رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش به نام دولت صادر شده است.

بابایی افزود: همچنین سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور شامل ۶۲ پلاک ثبتی در مجموع ۲۷۲ هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در ۱۰۹ هکتار در راستای حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رییس کل دادگستری خوزستان صادر شد.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: همچنین اسناد پنج تالاب به مساحت مساحت ۳۸۶ هزار هکتار که از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه های مختلف گیاهی و جانوری است صادر و تحویل داده شد.

بابایی با اشاره به صدور ۵۴۱ سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری ادامه داد: مجموع مساحت این اراضی ۲۷۹ هکتار است که در راستای تحقق شعار سال و فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تولید و اشتغال‌زایی به شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان تحویل داده شد.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اسناد بزرگترین موقوفه کشور بعد از سال‌ها انتظار صادر شد گفت: ۲۴۱ سند مالکیت به مساحت ۶۶ هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر با حمایت دادگستری خوزستان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی صادر شد.

رفع مشکلات مالکیتی و صدور اسناد « کوی مدرس» اهواز بعد از ۷۰ سال

رییس سازمان ثبت در ادامه با اشاره به صدور ۲۹۵ سند مربوط به «کوی مدرس» در اهواز گفت: در دولت مردمی سیزدهم اسناد مالکیت این منطقه صادر شد و مردم بعد از ۷۰ سال انتظار به خواسته خود رسیدند.

بابایی اظهار کرد: تثبیت مالکیت این منطقه بعد از رفع بخش عمده‌ای از مشکلات مالکیتی بین دستگاه‌های مختلف و شهرداری انجام شد.

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این نشست افزود: اعتبار دادن به معاملات عادی و غیر رسمی موجب تهدید و تزلزل مالکیت اموال غیرمنقول می‌شود و ترویج ثبت رسمی و اقدامات مؤثر سازمان ثبت به عنوان یکی از سازمان‌های حاکمیتی زیر نظر قوه قضائیه تاثیر به سزایی در آرامش روانی مردم و امنیت مالکیت‌ها در جامعه دارد.

علی دهقانی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار شده است و ۱۷ واحد از ۲۳ واحد ثبتی استان، اراضی ملی به صورت ۱۰۰ درصدی تثبیت و اسناد آنها صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان نیز بیان کرد: از مجموع یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان، یک میلیون و ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۹ درصد آن حدنگاری و منجر به صدور سند شده است.

زمان خوب تاکید کرد: تاکید دولت و سازمان قوه قضائیه بر صدور اسناد مالکیتی در رفع تخلف زمین خواری و رسمین بخشیدن به معاملات بسیار موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.