خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان گفت: خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت بوده، و دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است.

  پس از پنج سال از راه اندازی اولین خانه دین و زندگی در سیستان و بلوچستان، اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی استان در زاهدان برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این اجلاسیه که با حضور مسؤولان، رابطان، مربیان و فعالان خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان در محل سالن اجتماعات بنیاد حفط و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار شد، گفت: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی هست که با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده اند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی، با اشاره به اینکه زن در جوامع مختلف به عنوان یک کالای بی هویت و بی ارزشی است که افراد از آن برای رسیدن به اهداف و اقدامات شیطانی خود استفاده می‌کنند، افزود: در این جوامع تمام سرمایه‌اش زن را می‌گیرند و آنان به مردوارگی دچار می‌شوند و از زن بودن خود خجالت می‌کشند، آنان قدر این سرمایه و عظمت را ندانسته و عفت و حیای آن‌ها تبدیل به سرمایه‌ای برای هوس برخی از افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت، امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضت، خطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آنها، جامعه را رهبری می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: در غژه نیز قدرت رهبری جامعه را به واسطه زنان می‌بینیم، آنان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند اما مردانه ایستاده و دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: در کشور پروژه‌های بزرگ و کوچک با میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کارهای فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی‌آلایش و همه فهم دارا است.

عزت زمانی اضافه کرد: دشمن در تلاش است تا بین ما فاصله بیندازند، وحدت شیعه و سنی رمز دیروز و موفقیت کشور و امت اسلامی هست، نباید نگاه ما دوگانه و قومیتی باشد، خدا تفاوت‌ها را برای تفاهم قرار داده است.

وی خطاب به فعالان خانه‌های دین و زندگی، گفت: شما نقطه اتصال وحدت هستید، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است، باید هوشیار بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه توانمند سازی و پشتیبانی از این خانه‌های دین و زندگی است، در شورای اجتماعی کشور و هرجا که توانسته‌ایم و بتوانیم دفاع از فعالیت‌های شما را انجام و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را اطلاع رسانی خواهم کرد، شبکه توزیع در سطح کشور به مثل مجموعه کتاب شهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند که می‌توان برای عرضه تولیدات بانوان در خانه‌های دین و زندگی از ظرفیت آنها بهره‌گیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار