خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد

رئیس شورای اسلامی زرآباد گفت: باران ۴۰۹ میلیمتری در زرآباد سبب تخریب گسترده زیرساخت‌ها به بخش راه شده و از همه مهمتر خسارت ۷۱۶ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی وارد شده است.

یونس نهنگی گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی تخریب و امکان تردد نیست، نیاز شدید ماشین آلات سنگین محسوس است تا مسیر‌ها بازگشایی شود و کشاورزان موتورپمپ‌های خود را درست کرده و وارد مدار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرآباد گفت: این مورد مرمت جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروریست، چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ از بین رفته و خسارت جدی وارد شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد تصریح کرد: زیرساخت آب و برق و راه و تلفن خساراتش سنگین هست و اینکه متاسفانه در محل شهرستان ادارات راهداری و ستاد بحران یکدستگاه سنگین لودر و بلدوزر ندارد و زرآباد در جزیره و محاصره‌ی آب قرار می‌گیرد و به هیچ کجا راهی جهت انتقال دستگاه نیست.

وی گفت: درخواست ماشین آلات راهسازی و تانکر آبرسانی داریم که در شهرستان مستقر شوند تا در مواقع بحران و غیربحران به مردم خدمات داده شود.

نهنگی ادامه داد: واقعا گناه این مردم در این شهرستان دور افتاده چیست که ماشین آلات برای خدمت رسانی وجود ندارد و از طرفی انتظار می‌رود در بارندگی ۴۰۹ میلیمتری زرآباد که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و با توجه به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های معابر شهری و عمرانی و کشاورزی سطح شهرستان و همچنین سفر وزیر کشور اعتبارات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات پیش اومده بیش از پیش نیاز هست.

برچسب ها: سیل ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار