انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه

رییس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه از انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در این استان خبر داد.

علی رضوانی رییس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه به نقش عمده و برجسته آزمایشگاه رفرانس (مرکزی) دانشگاه در ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی به مردم شریف استان و استان‌های همجوار به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر اشاره کرد و گفت : طی سال گذشته ۴۲۵ مورد آزمایش تشخیص پیش از تولد و بعد از تولد بیماری تالاسمی و فنیل کتونوریا و ۱۰۰۰ مورد آزمایش سیتوژنتیکی و تشخیص اختلالات کروموزومی پیش از تولد (آنالیز مایع آمینوتیک) و بعد از تولد در این مرکز انجام شده است.

وی به انجام سه هزار مورد آزمایشات غربالگری سلامت جنین سه ماه اول و دوم، ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی کروناویروس ارسالی از مراکز بهداشتی و درمانی استان، ۳۰۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی بیماری‌های ویروسی وسرطان‌ها و انجام ۴۰۰۰ مورد آزمایشات پاتولوژی و سیتولوژی در این مرکز طی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه از اجرای برنامه‌های کنترل کیفی داخلی، کنترل کیفی خارجی و استاندارد سازی آزمایشگاه، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز از محل درآمد‌های اختصاصی به میزان بیست و پنج میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.

رییس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه از انجام بیش از هزار و ۴۰۰ آزمایش در راستای جوانی جمعیت در این استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علی رضوانی اظهار کرد: در راستای جوانی جمعیت و با شعار «ایران جوان» در سال گذشته هزار و ۴۲۵ مورد آزمایش در آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه انجام گرفته است.

وی افزود: از این تعداد آزمایش ۴۲۵ مورد مربوط به تشخیص پیش از تولد و بعد از تولد بیماران تالاسمی بوده است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه تصریح کرد: هزار مورد آزمایش‌ها نیز مربوط به تشخیص اختلالات کروموزومی پیش و پس از تولد نوزادان بوده است.

وی ادامه داد: این آمار مربوط به ۱۲ ماه از سال گذشته (۱۴۰۲) است و آزمایشات جوانی جمعیت همچنان در سال جدید در استان کرمانشاه با قوت در حال انجام شدن است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار