برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال

آیین «روز مزرعه» با برداشت «محصول گوجه سبز» در ۲ روستای «پیران و کلاهمال» با حضور جمعی از روستاییان شهرستان سرپل ذهاب آغاز شد.

هدف از برگزاری روز مزرعه انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی پرورش باغداری و به خصوص گوجه سبز به تولید کنندگان و بهره برداران و افزایش اطلاعات و دانش فنی آنها است که در این آیین بر ضرورت بکارگیری دانش و مهارت کسب شده توسط فراگیران در عرصه‌های تولید در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت تاکید شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در حاشیه مراسم روز مرزعه، گفت: برداشت محصول گوجه سبز در سطح ۲ هزار هکتار از باغات این شهرستان از امروز در باغات ۲ روستای پیران و کلاهمال با قدمت ۳۵ سال از توابع این شهرستان آغاز شد که نوبرانه این محصول در کشور است.

ایرج بهرامی افزود: با توجه به اینکه سرپل‌ذهاب یک شهرستان گرمسیری است امکان پرورش محصول گوجه‌سبز در آن وجود ندارد، اما وجود ۲روستای پیران و کلاهمال در یک ریز اقلیم بین کوه‌های رشته‌کوه زاگرس و عبور رودخانه از میان آن باعث یک آب و هوای بسیار خوب برای باغات گوجه‌سبز در این ۲روستا شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰هکتار باغ گوجه‌سبز در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد که با عملکرد برداشت پنج تن در هر هکتار، پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزارتن گوجه سبز برداشت و روانه بازار مصرف شود، اما به دلیل خسارات باد و طوفان و تگرگ اخیر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید این باغات کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: در زمان برداشت محصول گوجه سبز قریب به ۲۰ هزار نفر روز از کارگران فصلی در زمینه برداشت، بسته بندی و حمل و نقل بکارگیری می‌شوند و برای ۵۰۰ نفر در این۲ روستا پیران و کلاهمال» بصورت ثابت و پایدار اشتغال ایجاد شده است.

بهرامی تصریح کرد: این محصول امروز در یک بسته‌بندی شکیل و جدید و در وزنه‌ای پایین که مورد پسند مردم است برای عرضه در بازار به مراکز استان‌های تهران، همدان، تبریز، اهواز ارسال می‌شود و به دلیل نوبرانه بودن آن از قیمت بالا و خوبی برخوردار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار