روزنامه بیلد آلمان اعلام کرد:

برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد

طبق سند وزارت دفاع آلمان، قرار بود تحویل ۲۰ دستگاه خودروی زرهی به اوکراین از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود، اما در حال حاضر، هیچ خودرویی ارسال نشده است.

آلمان به دلیل مشکلات قطعات یدکی که در ایالات متحده تولید می‌شود و محدودیت‌های صادراتی از آمریکا به آلمان، تامین خودرو‌های زرهی MRAP (ضدمین) را به اوکراین آغاز نکرده است. این را روزنامه آلمانی بیلد با استناد به اسناد وزارت دفاع این کشور گزارش داده است.

به گفته این نشریه، کی یف و شرکت آلمانی فلنزبرگر Flensburger Fahrzeugbau GmbH برای انتقال ۴۰۰ خودروی زرهی به توافق رسیده اند. ارزش سفارش ۳۱۵ میلیون یورو است.

از سند وزارت دفاع آلمان برمی آید که قرار بود تامین تجهیزات از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود و تا اکتبر همان سال ادامه یابد. اما فعلاً تحویل آغاز نشده است.

یکی از نمایندگان این وزارتخانه به درخواست این نشریه اظهار داشت که تحویل ماشین آلات برای سال ۲۰۲۴ در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

به نوشته این روزنامه، امسال به جای ۲۰۰ خودروی زرهی، تنها ۱۰۰ خودرو به اوکراین تحویل داده می‌شود.

در ۱۸ آوریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد رابرت خالک در یک سفر غیرمنتظره برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد کی یف شد و درباره این قرار داد گفتگو شد. اما مقامات آلمانی به رغم وعده‌ای که درباره ارسال به موقع خودرو‌های زرهی داده بودند، هنوز موفق به تحویل این خودرو‌ها نشده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار