هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد.

نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده تشکیل کشور مستقل فلسطین، به مناقشه موجود پایان بخشند. 

به گزارش الجزیره، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش بس دائم در نوار غزه شده و در عین حال به رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های حمله به رفح هشدار داد. 

آلبارز پیش از نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: من از جامعه بین المللی می‌خواهم در برابر آنچه در غزه رخ می‌دهد بی تفاوت باقی نمانده و اقدامات لازم به منظور رسیدن به یک آتش بس فوری را اجرایی کنند. 

وی با اشاره به تلاش‌های کشورش برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برای پایان بخشیدن به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ضروری است. 

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله نیز اشاره کرده و افزود: احتمال گسترش منازعه به لبنان باعث نگرانی ماست، زیرا وقوع این امر می‌تواند ابعاد درگیری را تغییر دهد. همچنین لبنان یک دولت شکننده و متشنج است. 

اسپانیا به همراه ۳ کشور دیگر اروپایی شامل ایرلند، مالت، و اسلوونی آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اعلام کرده اند. رژیم صهیونیستی با محکوم کردن اقدام این کشورها، وقوع این اتفاق را پاداشی به تروریسم خوانده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر صهیونیستها
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۳:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
نمی دونم چرا نسبت به مردم غزه بی تفاوتیم چرامهمات نمی دهیم پس کی هواپیمای اسراییل می زنیم از چی می ترسیم چرا اینقدر ایمانمان ضعیف شده اگه ما اسراییل زدیم پس چرا اونها باز به مردوم غزه حمله می کنند دیپلماسی گفتاری تون مهم ضعیف اونها دارن ملت فلسطین به صلیب می کشند همین به صورت عکس بزنید در مجلس تا دنیا اینه تصویر مظلومیت ببینند که ما رابه صلیب کشیدند
آخرین اخبار