سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جدید برای توسعه زیرساخت‌ها، طرح‌های عمرانی وزیربنایی، تملک اراضی و ایجاد بستر‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذار هزینه خواهد شد.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده بیش از ۴۰ طرح عمرانی و زیربنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبارات یاد شده برای اجرای و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک‌های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز چهار و پنج شهرک صنعتی کاسپین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز پنج شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راه سازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان‌ها و معابر تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران را در بخش تولید فراهم خواهد کرد، ادامه داد: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خوشبختانه ایجاد شده است.

صفاری اضافه کرد: سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.