امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: تا پایان امسال، اتصال شهر‌های قم، کهک، جعفرآباد، قنوات، سلفچگان، دستجرد و قاهان به فیبر نوری نهایی خواهد شد.

جواد غلامپور ، با بیان اینکه قم اولین کلانشهری است که اجرای پروژه فیبر نوری در آن آغاز شده است، ،گفت: سرعت فیبر نوری در بخش خانگی و تجاری بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به اتصال ۲۲۰ هزار قمی به پروژه فیبر نوری تا پایان فروردین‌ماه امسال، عنوان کرد: هم اینک عملیات حفاری در شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و شهر‌های سلفچگان، قاهان و دستجرد به اتمام رسیده و عملیات نصب سایر تجهیزات در دست اقدام است.

غلامپور با بیان اینکه در شهر قنوات نیز عملیات حفاری از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است، گفت: پیشرفت عملیات حفاری در شهر قم نیز از مرز ۸۰ درصد عبور کرده و در حال حاضر در مناطق یک، چهار، سه و هشت ادامه عملیات عمرانی در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم  با اشاره به حفاری ۱۳۲ کیلومتر فیبر نوری و نصب یک هزار و ۵۲۹ FAT در شهر قم، بیان کرد: تا پایان امسال تمام نقاط شهر قم به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد.

غلامپور عنوان کرد: ساکنان قم می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranfttx.ir از وضعیت پوشش محل سکونت خود آگاه شوند و با مراجعه به سایت سایر اپراتور‌ها و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۰۰۰۰ درخواست خود را برای دریافت این سرویس ثبت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به برخی از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری نسبت به ADSL ۲+ بیان کرد: سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه (۱۰۰ برابر سرعت ADSL+)، پایداری و بدون قطعی و اختلال و مقرون‌به‌صرفه بودن از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.