هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ از امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در استان تداوم خواهد داشت. 

فعالیت این سامانه به صورت رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهد بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.