رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد

رکورد جوجه ریزی مازندران با ثبت ۱۷ میلیون قطعه شکسته شد.

خیریانپور معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران گفت: رکورد بی سابقه جوجه ریزی ماهانه استان مازندران با ثبت ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار قطعه در فروردین ماه در کشور و استان شکسته شد.

او افزود: مازندران طی ۶ ماهه اخیر برای سومین بار به رکورد جوجه‌ریزی دست یافت و استان گلستان که همتراز مازندران در میزان جوجه ریزی قرار دارد در این مدت ۲ میلیون قطعه کمتر از مازندران جوجه ریزی داشته است که نشان از تعهد و تلاش مدیران و مرغداران استان برای تحقق جهش تولید در این بخش است. ‎

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران گفت: این اقدام اولین گام بلند کشاورزی مازندران در راستای تحقق برنامه‌های جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی است.

خیریانپور افزود: تعداد جوجه ریزی استان در فروردین ماه امسال با رکورد بی سابقه در بازه زمانی مشابه با ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار قطعه در واحد‌های مرغ گوشتی بود که معادل ۱۲.۸ درصد جوجه ریزی کشور است.

او گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود.

خیریانپور گفت: در این مدت سه شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۵ قطعه رتبه اول، آمل با بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ قطعه رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.