خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران

سیاستمداران و روسای احزاب پاکستان همزمان با سفر رسمی رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، ضمن خوش آمدگویی تعهد خود را برای حمایت از توسعه روابط اعلام کردند.

سیاستمداران و روسای احزاب پاکستان همزمان با سفر رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران به اسلام‌آباد، ضمن خوش آمدگویی به آیت‌الله رئیسی تعهد خود را برای حمایت از توسعه روابط فی مابین اعلام و از مواضع ایران در منطقه به ویژه دفاع از ملت مظلوم فلسطین قدردانی کردند.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در پیامی با استقبال از سفر دکتر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان ابراز اطمینان کرد که این بازدید گامی رو به جلو برای گسترش تعاملات دو کشور همسایه خواهد بود. وی با ابراز ارادت خود نسبت به مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی و ملت ایران افزود که روابط دو ملت و دو کشور دوست و برادر در نتیجه این سفر بیش از پیش تقویت می‌شود.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در پیامی اعلام کرد که همه اقشار جامعه پاکستان از سفر مهم و تاریخی آیت‌الله رئیسی خرسند و به میزبانی از این فرزند غیور انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند. 

وی اظهار کرد: دکتر رئیسی شخصیت پر افتخار جهان اسلام که مقتدرانه علیه استکبار جهانی و رژیم متجاوز صهیونیستی موضع گیری کرده است، با آغوش باز از سوی مردم پاکستان مورد استقبال قرار می‌گیرد. نگاه‌ها در پاکستان به ورود این مهمان عزیز و سرباز باوفای انقلاب اسلامی دوخته است و ما از صمیم قلب به آیت‌الله رئیسی خوشامد می‌گوئیم.

صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس جمعیت علمای پاکستان و رئیس شورای همبستگی ملی نیز در پیامی با تمجید از اقدام قهرمانانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ تنبیهی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: ملت پاکستان مفتخر به میزبانی از شخصیتی است که کشورش در خط مقدم حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با توطئه‌های شیطانی (رژیم) اسرائیل و حامیان جنایتکار آن قرار دارد.

این سیاستمدار پاکستانی با محکومیت ماجراجویی‌های اسرائیل و آمریکا علیه ایران در منطقه، پاسخ تنبیهی ایران به تجاوز‌های رژیم جعلی اسرائیل را افتخاری بزرگ برای جهان اسلام به ویژه مردم پاکستان و دوستداران ایران دانست. ما به گرمی از بازدید مهم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی استقبال می‌کنیم و حامی توسعه هرچه بیشتر روابط میان این دو کشور برادر هستیم.

حجت‌الاسلام سید جواد نقوی رئیس نهضت بیداری امت مصطفی (ص) و رئیس حوزه علمیه عروة الوثقی در شهر لاهور نیز در پیام خود اعلام کرد که همه مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی با شور و شوق فراوان در انتظار سفر آیت‌الله رئیسی هستند لذا می‌بایست استقبال بی سابقه‌ای از این سرباز شجاع انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

علاوه بر این بسیاری از گروه‌های سیاسی، مذهبی و فعالان مدنی پاکستان با صدور بیانیه‌ها، چاپ بنر و انتشار پیامد‌های ویدئویی با استقبال از بازدید رئیس جمهور اسلامی ایران به کشورشان، اعلام کردند که جامعه مسلمان پاکستان مفتخر به میزبانی از رئیس یک ملت شجاع و غیوری است که حامی ملت‌های مظلوم به ویژه مدافع مردم فلسطین است.

گروه‌های مردمی پاکستان همچنین با ارسال درخواست‌های رسمی به سفارت ایران در اسلام‌آباد و نمایندگی‌های سیاسی ایران در شهر‌های لاهور و کراچی که قرار است آیت‌الله رئیسی به این شهر‌ها نیز سفر کند، آمادگی خود را برای استقبال از رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کردند.

دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان و در رأس هیاتی عالیرتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، ساعاتی پیش با بدرقه معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

دکتر رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشور فوق پیشرفته ای رفته ، ولی اوضاع اونا بازم بهتر از ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
امید است که برادران پاکستانی برای اثبات دادشی خودشان پای گروههای تکفیری که زاییده مدارس وهابی پیشاور پاکستان اند را بر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دستورو رهبر داده به اسم رئیس جمهور تموم شده !هه ، امیدوارم آقای رئیسی فکری به حال قیمت روز افزون دلار کنه و با حل کننده مسائل داخلی و اقتصادی شناخته شه (که در حوزه وظایفشه) نه با تنبیه اسرائیل که به دستور و تاکید چندباره رهبر شجاع و با تدبیرمون بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت مردان پاکستانی همیشه دو رو بودند حرف و عملشون یکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بازار پاکستان بستر مناسبی برای صادرات و تجارت هست. امیدوارم باعث رونق اقتصادی کشورمون بشه.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خط لوله صلح میتواند به اقتصاد ایران و منطقه و پاکستان کمک کند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بازار پاکستان ربع میلیارد نفری گزینه خوبی برای تجار و صنعتگران و تولیدات ایران عزیز ماست روابط تجاری و ترانزیتی ایران و پاکستان می‌باید به صدها برابر کنونی افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ان شاء الله در این دیدار رئیس‌جمهور ببینند که یکی از فقیرترین کشورها از نظر اجتماعی حقوق کارگرش چندین برابر کشور ماست که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهانه ،کم به فکر جیب امسال شمخانی ها باشید و هاشمی ها باشید خدا جای حق نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به امید روزی که همه بلوچستان برگرده به خاک اصلی ایران بزرگ.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا نگو فتنه گر تو همین بلوچستان را آباد کن اگه مردی فعلا وطن جای کار برای آبادی بسیار داره مزدور
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
توهم نزن و فتنه هم ننداز
پاکستان از بهترین همسایگان ماست در ضمن تو اگه غیرت داری ایران خودمان هزاران برابر و چه بسا میلیونها برابر جای کار برای سازندگی و پیشرفت و صنعت و دانشگاه و ...و...و...و...و...دارد پس بجای طمع ورزیدن به خاک همسایگان خودتان را جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
انگلیس خبیث در قرن ۱۹ ام نیمه شرقی بلوچستان رو از ایران جدا کرد و به قلمرو کمپانی هند شرقی اضافه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نظر من یکی از بزرگترین مشکلاتی که در روابط بین الملل داریم همین رابطه با پاکستان هست که باید حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۸:۳۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداوند یارو نگهدار آقای رییسی ،رییس محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهانشان باشه ان شاءالله. به امید موفقیت و پیروزی جهان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
مشت آهنین
۰۸:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا کنه راست باشه،آخه ما بدقولی از پاکستان زیاد دیدیم.
آخرین اخبار