ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری از ارسال ۱۲۴ هزار پیامک پیشگیرانه طی سال‌گذشته با هدف پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی خبر داد.

سید محمد موسوی گفت: صدور رای محاکم کیفری استان با محوریت نهاد‌های ارفاقی پارسال‌، ۲۳ درصد افزایش یافت.

وی افزود: حبس‌زدایی و استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی یکی از اهداف قوه قضاییه است و تحقق بخش قابل توجهی از این امر به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه واگذار شده است.

به گفته وی، در هفت سال گذشته استفاده از نهاد‌های ارفاقی، به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تعلیق اجرای حکم، قرار تعویق صدور حکم ساده و مراقبتی، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، نقض و صدور حکم محکومیت، حکم به آزادی مشروط، مجازات جایگزین حبس از جمله نهاد‌های ارفاقی تعریف‌شده در قوانین کیفری کشور است.

موسوی افزود: پارسال بیش از پنج هزار و ۶۰۰ رای با محوریت نهاد‌های ارفاقی توسط محاکم کیفری استان صادر شده است.


بیشتر بخوانید


به گفته وی،  ارسال ۱۲۴ هزار پیامک پیشگیرانه در قالب ۴۲ محتوای متفاوت، پیامک پیشگیرانه با موضوعات پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری از سرقت، پیشگیری از تصادفات، پیشگیری از بکارگیری اسلحه، ثبت معاملات املاک، پیشگیری از جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

موسوی اظهار داشت: کاهش حجم ورودی پرونده، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اهداف ارسال این پیامک‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار