بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها

رئیس شورای اسلامی زرآباد گفت: بارش ۴۰۹ میلی‌متری باران سبب تخریب زیرساخت‌ها، خسارت هفت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی شده و همچنین به بخش تاسیسات برق، آب، تلفن و اینترنت هم خسارت جدی وارد شده است.

یونس نهنگی   اظهارکرد: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی در شهرستان زرآباد تخریب و امکان تردد نیست و نیاز شدید به ماشین آلات سنگین برای بازگشایی مسیرها هستیم.

وی افزود: این مورد مرمت جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروری است چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد بیان کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ از بین رفته و خسارت جدی وارد شده است.

وی تصریح کرد: خسارت زیادی به زیرساخت آب و برق، راه و تلفن زرآباد وارد شده و در محل ادارات راهداری و ستاد بحران این شهرستان یک دستگاه سنگین لودر و بلدوزر وجود ندارد و زرآباد در محاصره آب قرار دارد.

نهنگی تاکید کرد: درخواست ماشین آلات راه‌سازی و تانکر آبرسانی داریم که در شهرستان مستقر شوند تا در مواقع بحران به مردم خدمات داده شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و با توجه به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های معابر شهری، عمرانی، کشاورزی و همچنین سفر وزیر کشور اعتبارات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات پیش اومده تخصیص یابد.

برچسب ها: کشاورزان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.