نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد

منابعی در کاخ الیزه فاش کردند نخست وزیر صهیونیست‌ها از رئیس‌جمهور فرانسه خواسته است برای آرام کردن جبهه لبنان وارد عمل شود.

منابعی در کاخ الیزه به موسی عاصی، مدیر دفتر المیادین در ژنو گفتند که حرکت جدید فرانسه به سمت لبنان به درخواست مستقیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر صورت گرفته است که به معنای واقعی کلمه از فرانسه خواسته است ابتکار عمل خود را از سر بگیرد و جبهه شمالی اراضی اشغالی که در حال مبارزه با حزب‌الله لبنان است را آرام کند. 

براساس گزارش المیادین، دیدار‌های اخیر در مقر ریاست جمهوری فرانسه بین امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور و نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان و ژنرال جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان در چارچوب درخواست نتانیاهو از فرانسوی‌های صورت گرفت. 

پیش از این فرانسه از لبنان خواسته بود که رزمندگان حزب الله ۷ کیلومتر از مرز با فلسطین اشغالی فاصله بگیرند تا به شهرک نشینان صهیونیست اجازه داده شود به شهرک‌های شمالی بازگردند، در این صورت فرانسه نیز وعده‌هایی به لبنانی‌ها می‌داد.

به گفته این منابع، اصلاح اساسی که در ابتکار فرانسه رخ داده است، کنار گذاشتن تقاضای حذف مقاومت از مرز‌های فلسطین اشغالی و جایگزینی آن با خروج قابلیت‌های نظامی حزب‌الله از مرز‌ها بدون افشاگری درباره ماهیت این قابلیت‌ها است. 

در مقابل، فرانسه ادعا می‌کند که اسرائیل تمام عملیات نظامی خود و حتی نقض حریم هوایی لبنان را متوقف می‌کند، علاوه بر این، سایر مفاد ابتکار قدیمی در خصوص تعیین مرز‌های زمینی، انتقال پرونده‌های گاز و نفت و بحران ریاست‌جمهوری را متوقف می‌کند.

 مکرون به میقاتی از تحولات ابتکار فرانسه اطلاع داد و این کشور منتظر پاسخ‌های مشخص طرف‌های لبنانی در خصوص پیشنهادات جدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هر ۱۰ دقیقه یک کودک به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در غزه به شهادت می‌رسد
۱۸:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر ۱۰ دقیقه یک کودک به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در غزه به شهادت می‌رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
فرانسه جنایتکار از سال 1917 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در فلسطین بوده است.
فرانسه جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در سوریه و لنبان بوده است.
فرانسه جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در غزه بوده است.
آخرین اخبار