ایجاد ساختار مشترک کابل و اسلام آباد برای بازگشت مهاجرین افغانستانی

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از ایجاد یک ساختار منظم و مشترک با حکومت پاکستان خبر داده است.

مسئولان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از ایجاد یک ساختار منظم و مشترک با حکومت پاکستان، پس از آغاز مرحله‌ دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از سوی پاکستان خبر می‌دهند.

مفتی عبدالمطلب حقانی، سخنگوی این وزارت اعلام کرد شمار دقیق عودت کنندگان و ارائه خدمات در خاک کشور شامل این طرح خواهد بود.

همچنین سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می‌افزاید که در تمام دروازه‌های سرحدی کمیته‌های مختلفی چون کمیته صحت، کمیته ترانسپورت، کمیته خدمات و کمیته ثبت و راجستر وجود دارد که از عودت و برگشت هموطنان مهاجر به‌صورت بسیار خوب استقبال می‌گردد.

همزمان کنسولگری طالبان در پاکستان می‌گوید، حکومت مرکزی پاکستان روند شمارش دارندگان کارت "ای سی سی" را در بسیاری از ایالت‌های این کشور به شمول کراچی آغاز کرده است.

عبدالجبار تخاری، سر کنسول افغانستان در شهر کراچی نیز می افزاید، طی ارتباطی که با حکومت پاکستان در رابطه با مشخص سازی افغان‌های‌ که حامل کارت " ای سی سی" است گرفته بودیم دریافتیم که فرمان صادره از سوی اسلام آباد صرفا جنبه معلومات گیری دارد.

این در حالی است که بر اساس گزارش بعضی از رسانه‌های پاکستانی تصمیم گرفته شده است که در مرحله دوم اخراج اجباری مهاجران افغانستانی نزدیک به ۸۰۰ هزار مهاجر به افغانستان برگشت داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا ایران این کار را نمی کند اخراج اجباری و دادن آمار افغانهای اخراجی به افغانستان
آخرین اخبار