معاون فرماندار دشتی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

معاون فرماندار دشتی گفت: در یکسال اخیر، ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شد.

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.