سازمان همکاری اسلامی:

نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است

نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی با سرپرست وزارت امور خارجه و امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی، در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه و امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان گفت، تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است.

بخیت همچنان با تقدیر از تلاش‌ها و دست‌آوردهای طالبان در عرصه‌های مختلف، بر تعامل و هم‌فکری مستقیم کشورهای عضو این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد.

از سویی هم در این دیدار  آمنه، رییس عمومی امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی گفت با در نظر داشت اولویت‌ها آماده کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف هستند.

در همین‌حال سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار در مورد توجه ویژه ریاست طالبان به جلوگیری از خون‌ریزی در کشور، تأمین امنیت، محو داعش، مشارکت فعال زنان در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، تجارت و سایر عرصه‌ها و حقوق زنان معلومات داد.

از سویی هم دفتر مطبوعاتی وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر، از دیدار طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای ‎افغانستان و هیأت همراه با شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست این وزارت خبر می‌دهد.

به گفته این وزارت، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی از تلاش وزارت امر به معروف در زمینه از میان برداشتن منکرات ستایش کرد.

هیأت سازمان همکاری اسلامی تبلیغات از سوی رسانه‌ها مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان را نادرست و بی‌اساس خواند.

این هیأت افزود سازمان همکاری اسلامی به تعامل مثبت با طالبان باور دارد و به حمایت خود از افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد.

با این حال شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر در این دیدار گفت طالبان طی سه‌سال حق میراث هزاران زن را واپس گرفت و به آن‌ها تسلیم کرد. 

حنفی تاکید کرد گروه طالبان به حقوق مشروع زنان متعهد است و به هیچ‌کسی اجازه پامال کردن حقوق زنان را نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
معلوم حقوق زنان رعایت میشه از درس خواندن از پوششان از شغلشان ازمسئو لیت اجتماعیشان از ورزششان طلبان فقط برای زنان فعالیت می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار