انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان گفت: میزان زباله ورودی به لندفیل تموشل به صورت روزانه حدود ۱۸۰ تن است.

علی امیری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با اشاره به بازدید از اقدامات پیشگیرانه انجام شده در خصوص جایگاه دفن زباله تموشل گفت: پروژه ساماندهی این لندفیل حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و رو به اتمام است.

به گفته او، لندفیل تموشل از سال ۱۳۶۹ محل دفن زباله بوده و در حال حاضر مورد استفاده ۴ شهر لاهیجان، رودبنه، سیاهکل و دیلمان و ۳۰۰ روستای بخش‌های تابعه است. 

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان افزود: میزان زباله ورودی به لندفیل تموشل به صورت روزانه حدود ۱۸۰ تن است.

امیری تصریح کرد: شهردار وقت لاهیجان در سال ۱۳۹۸ به دلیل عدم ساماندهی اصولی پسماند و شیرابه لندفیل تموشل به مراجع قضایی معرفی شد و در پی آن شهرداری به منظور بهسازی این جایگاه از سال ۱۳۹۹ با جذب اعتبارات ملی، مطالعه و اجرای طرح ساماندهی را در دستور کار قرار داد. 

او همچنین گفت: در پی طرح شکایت اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان از شهرداری مبنی بر خروج شیرابه جایگاه دفن زباله تموشل به عرصه‌های طبیعی و شالیزار‌های مجاور و دستور دادستان مقرر شد که طی بازدید مشترک محیط زیست و شهرداری خروجی‌های شیرابه شناسایی و جهت رفع معضل اقدام شود. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان افزود: در همین راستا طی بازدیدی مشترک این نقاط شناسایی و تعرفه شد و شهرداری برنامه جلوگیری از خروجی شیرابه جایگاه دفن زباله را به پیمانکار ابلاغ کرد. 

انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید

به گفته امیری، بر اساس بازدید صورت گرفته اقدامات اولیه از سوی شهرداری لاهیجان جهت ساماندهی این شیرابه انجام شده است و شهرداری متعهد شد طی ۲ هفته آینده حوضچه دوم جهت جمع آوری خروجی احتمالی شیرابه را به اتمام رساند. 

او تصریح کرد: علاوه بر این شهرداری لاهیجان در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، طی نامه‌ای متعهد شد در اسرع وقت نسبت به ارتقاء کیفی تأسیسات تصفیه خانه شیرابه زباله اقدام کند تا شیرابه بازچرخانی شده از این حوضچه‌ها تصفیه شود. 

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان گفت: ضمنا بر اساس درخواست شهرداری لاهیجان مبنی بر راه اندازی واحد پردازش مکانیکی و بیولوژیکی، اداره محیط زیست با ساخت این واحد موافقت کرد و انتظار می‌رود با ساخت آن و اجرای صحیح طرح تفکیک پسماند میزان زباله وارده به لندفیل تموشل کاهش یابد.

انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید

امیری همچنین به انتشار فیلمی از شیرابه جایگاه دفن زباله تموشل در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با توجه به جمیع جهات فیلم منتشر شده قدیمی و متعلق به قبل از این اقدامات است و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان کاملا پیگیر اجرای طرح ساماندهی شیرابه لندفیل زباله تموشل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.