سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

۳۵ درصد از دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی در لرستان با سازش حل و فصل شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:بیش از هشت هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی سال گذشته به مراجع رسیدگی استان ارجاع شده که در هیئت تشخیص بیش از هفت هزار دادخواست منجر به صدور رأی شده است.

سید فرهاد ناصری نیا افزود:پرونده ها پس از اعتراض برخی کارگران و کارفرمایان،به مراجع حل اختلاف ارجاع می شود که سال گذشته دو هزار و ۳۲۱ دادخواست تجدید نظر خواهی رسیدگی و منجر به صدور رأی شد.

وی حل و فصل سازشی دعاوی کارگری و کارفرمایی را اولویت مراجع رسیدگی عنوان کرد و گفت:با افزایش مراجع تشخیص و حل اختلاف و همچنین تعداد جلسات این مراجع، زمان رسیدگی به این دادخواست ها از ۴۰ روز به ۲۶ روز رسیده است.

 .ناصری نیا افزود:۲۳ هیئت تشخیص و ۱۲ هیئت حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعدازظهر کار رسیدگی به دادخواست ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان عهده دار هستند.

وی گفت:با مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکایات کارگری و کارفرمایی در استان سال گذشته ۳۵ درصد از آرای صادره با سازش حل و فصل شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: نظم و انسجام در فعالیت‌های اقتصادی ، تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی، ارائه مشاوره و همچنین اطلاع‌رسانی و آموزشهای صحیح موازین قانونی از مهمترین عوامل پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفریی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.