معاون محیط‌زیست قم:

بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی قم فاضلاب است

معاون اداره کل محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه مدیریت فاضلاب‌ها یکی از عمده‌ترین مشکلات زیست‌محیطی استان قم است.

سید احمد شفیعی،معاون اداره کل محیط‌زیست استان قم در نشست رسانه‌ای که به مناسبت هفته زمین پاک در سالن جلسات شهرداری قم با حضور خبرنگاران برگزار شده بود، اظهار کرد: زمین یکی از نهاد های اصلی در زیست‌بوم‌ها و اکوسیستم بوده و باتوجه به اینکه شهر قم جایگاه تشیع است، جایگاه ویژه‌ای در بحث منابع اسلامی ما دارد.

وی با تأکید بر اینکه از مهم‌ترین مؤلفه‌های نقض آلودگی‌های زمین، پسماند است تصریح کرد: فاضلاب‌ها صنعتی و شهری از عوامل عمده در تخریب خاک و زمین است.

معاون اداره کل محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه مدیریت فاضلاب‌ها یکی از عمده‌ترین مشکلات زیست‌محیطی استان قم است، تصریح کرد: هرچند که برای حل این مشکل در شهر و شهرک‌های صنعتی پروژه‌های چند صد میلیاردی در حال اجراست، اما همچنان معضل بزرگ استان قم است.

وی با بیان اینکه دو نوع پسماند ساختمانی و عادی در شهر قم از عمده‌ترین پسماندهاست، ابراز کرد: در کمتر از دو دهه بالغ‌بر ۲۰ میلیون تن مصالح ساختمانی در سایت‌های مجاز شهر قم دپو و ذخیره‌شده است.

شفیعی از شرکت‌های متولی و سرمایه‌گذاران خواست تا با حمایت و مشارکت در موضوع محیط‌زیست ورود کنند و خاطرنشان کرد: شهرداری قم اقدام خوبی در زمینه به صفر رساندن دفن پسماند انجام داده است.

معاون اداره کل محیط‌زیست استان قم با اشاره به اینکه صنایع پلاستیکی و پلیمرها در شهر قم درصد بالایی دارد، یادآور شد: اولین گام با توجه به شعار امسال، فرهنگ‌سازی در حد افکار عمومی به سمت سبک زندگی ایرانی و اسلامی و کاهش مصرف است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.