برگزاری آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین در کرمان

آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت امروز در شهرهای کرمان و محی‌آباد انجام شد.

محمدمهدی فداکار ظهر شنبه اول اردیبهشت ماه در آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرهای کرمان و محی‌آباد که در محل سالن ورزشی شهر محی‌آباد برگزار شد، گفت: مسکن، مهم ترین نیاز زندگی است و بخش زیادی از هزینه خانواده‌ها را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: قانون جهش مسکن در مهرماه ۱۴۰۰ و قانون جوانی جمعیت همه مکمل یکدیگر شده و واگذاری‌هایی صورت گرفته است.

استاندار کرمان به اهمیت جوانی جمعیت اشاره داشت و با بیان اینکه نیروی انسانی، مهم ترین ابزار و امکان توسعه است، بیان کرد: کاهش جمعیت، نیروی انسانی جامعه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در بحث جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن، حدود یک هزار قطعه زمین امروز واگذار شد که نیمی از آن متعلق به جوپار است و در شهر کرمان امکان واگذاری زمین به علت جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری وجود ندارد؛ بنابراین زمین در شهرهای اطراف، مانند: ماهان، سیدی، زنگی‌آباد، چترود و محی‌آباد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود. 

فداکار گفت: مردم و مسئولان محی‌آباد اطمینان‌خاطر داشته باشند، ابتدا زمین برای متقاضیان محی‌آباد و سپس متقاضیان از شهر کرمان است.

وی تصریح کرد: در بحث نهضت ملی مسکن و هزینه اجرای زیرساخت‌ها، یک سوم سهم استان، یک سوم سهم وزارت نیرو و یک سوم سهم بنیاد مسکن است. 

فداکاراستاندار کرمان تاکید کرد: همزمان تا آماده شدن و واگذاری زمین‌ها، باید زیرساخت‌ها شروع و جدول‌گذاری انجام شود و از ظرفیت‌های قانونی هم در بحث مسکن می‌توان استفاده کرد. 

وی با اشاره به حل مسئله و تعیین و تکلیف سند زمین‌هایی که ۲ هفته قبل واگذار شده بود، گفت: واگذاری‌ قطعات زمینی که برای جوانی جمعیت و مسکن ملی قول داده بودیم از امروز آغاز شده و در هفته‌های آینده این واگذاری‌ها ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.