برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان

برداشت گیاه گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان کرمان از اواسط فرودین آغاز شده است و تا اواسط اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

درویشی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول با تعداد ۶۱۴ بهره بردار در سطح شهرستان کرمان آغاز شد.

 

وی میزان پیش بینی تولید امسال در شهرستان کرمان را یک تن در هکتار دانه، ۲۰۰ کیلوگرم گل خشک و ۷۰۰ کیلوگرم گل‌تر اعلام کرد و ادامه داد: ارقام کشت شده در استان، شامل: رقم گل مهر، گلدشت و بومی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان تصریح کرد: مقاومت بالا به شوری، پایین بودن نیاز آبی و اصلاح بافت خاک، عملکرد نسبتا خوب و صرفه اقتصادی و همچنین مقاومت زیاد به ریزش، علت استقبال از کشت گیاه روغنی گلرنگ در سال‌های گذشته بوده است.

وی تصریح کرد:سیستم ریشه‌ای متراکم و عمیق گلرنگ موجب بهبود بافت خاک و منافذ آن شده و در تناوب با گندم موجب اختلال در چرخه زندگی آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود.

درویشی گفت: می‌توان روغن دانه گلرنگ را به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب غیراشباع، یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی توصیف کرد و بیان داشت:می توان از گل گیاه گلرنگ در صنایع داروسازی و رنگرزی و کنجاله آن به عنوان نیمه مکمل پروتئین در تغذیه دام و طیور و ساقه این گیاه برای علوفه دام استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.