هشدار سیل در کرمان

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان از امروز تا پایان هفته جاری، اکثر مناطق استان کرمان شاهد ناپایداری‌های جوی خواهد بود. 

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان و هشدار هواشناسی (سطح زرد) از امروز تا پایان هفته جاری، استان کرمان، شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار و باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تند باد‌های لحظه‌ای در استان خواهد بود. 

بیشینه بارش‌ها طی روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه غربی، شمال، مرکز و برخی از مناطق جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.  

این سامانه جوی از روز شنبه اول اردیبهشت ماه آغاز شده است و پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد و نیمه غربی و شمال و جنوب استان کرمان شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان و منوجان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

اثر مخاطره این سامانه، بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد و خیزش گرد و خاک، احتمال برخورد صاعقه اعلام شده است.  

پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود.  

با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.