شناسایی ۸۳۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ساختمانی در قزوین

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین گفت: ۸۳۶ مورد اخطاریه کتبی در حوزه جلوگیری از ساخت و ساز و تعمیرات غیرمجاز توسط واحد خدمات شهری منطقه سه طی سال گذشته صادر شد.

علی پوریوسفی مدیر منطقه سه شهرداری قزوین گفت: تخلفات غیرمجاز شناسایی شامل مازاد پروانه ساختمان، عدم رعایت برکف، اضافه بنا و تغییر کاربری در پارکینگ‌ها را شامل می‌شود که بعد از صدور اخطار اولیه واحد اجراییات، پرونده آنها در سازمان شهرسازی تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت همچنین بیش از یک هزار و ۳۸۰ اخطاریه کتبی جهت تعطیلی کار صادر شد، ادامه داد: ساختمانی که از فوندانسیون شروع به کار می‌کند تا به اتمام برسد، در مراحل مختلفی می‌تواند تخلفات بسیاری داشته باشد و این اخطاریه‌ها که در محل ابلاغ می‌شود، بابت مراحل مختلف کار و سد معابر مصالح ساختمانی، تخلفات ساختمانی و عدم رعایت اصول فنی است.

پوریوسفی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد خدمات شهری در سال گذشته، اظهار کرد: براساس عملکرد یک ساله واحد خدمات شهری منطقه سه، ۵۳۰ اخطاریه رفع سد معبر ساختمانی و ۱۴۵ اخطاریه در حوزه رفع سد معبر اصناف نیز صادر شد و بیشتر تخلفات شهری نیز مربوط سد معبر دست فروشان یا وانت بار‌ها بود که جمع آوری شدند.

این مسئول با بیان اینکه واحد خدمات شهری ۲ هزار و ۶۰ مورد از پیام‌های ۱۳۷ منطقه را مورد پیگیری قرار داد، افزود: با پیگیری این تماس‌ها که بیشتر مربوط به تخلفات ساختمانی، نخاله مصالح و سد معبر آنها بوده، براساس بازدید کارشناسان، واحد گشت اجراییات و دستگاه‌های نظارت شهرسازی و نظام مهندسی این تخلفات شناسایی و پیگیری شدند.

به گفته پوریوسفی، عوامل اجرایی واحد خدمات شهری ۱۵۵ تن آسفالت جهت لکه گیری هزار و ۴۰۰ نقطه از این منطقه را هم طی این مدت به مصرف رسانند.

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین بیان کرد: اجرای عملیات جمع‌آوری نخاله در ۲۲۵ نقطه از منطقه سه به میزان ۴۰۴ تن از دیگر اقدامات انجام شده توسط واحد خدمات شهری در سال گذشته محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.