استاندار کرمان:

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

فداکار به معادن خرد زیرمجموعه مس در کرمان و اهمیت سرمایه‌گذاری در آن ها اشاره کرد و گفت: این معادن برای منطقه و محدوده اطراف خود، دارای اهمیت است.

در دیدار استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن انتقال دغدغه‌ها و انتظارات استان، برنامه‌های شرکت ملی مس در حوزه طرح‌های توسعه و آبادانی مجموعه و بنگاه‌ها‌ی حوزه مس در دوره جدید مدیریتی ارائه شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان صبح شنبه اول اردیبهشت در این دیدار که در محل استانداری کرمان انجام شد، طرح‌های توسعه شرکت مس را از مهم ترین اقدامات و ضرورت‌ها برشمرد و گفت: مس، بزرگ ترین صنعت استان است و پروژه‌های همکاری‌ از مسئولیت‌های اجتماعی، حوزه‌های ورزشی و صندوق داریم. 

وی به معادن خرد و کوچک زیرمجموعه مس در استان و اهمیت سرمایه‌گذاری در آن ها اشاره داشت و افزود: این معادن برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت است و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

فداکار، انتقال منابع مالی شرکت در بانک‌های استان را مطرح کرد و گفت: انتقال حساب و منابع مالی شرکت به داخل استان، امکان پرداخت تسهیلات به حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

استاندار کرمان ادامه داد: الزام به خرید و استفاده شرکت‌ها، بنگاه‌ها و ادارات از تولیدات قابل رقابت داخل استان‌، دیگر مسئله‌ای است که مصوبه شورای تامین استان را نیز گرفته‌ایم.

فداکار ساماندهی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی زیرمجموعه مس در استان را نیز مطرح کرد و بیان داشت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

ارتقای بخش تولید و پیشبرد طرح‌های توسعه، اولویت کاری دوره جدید مدیریتی مس 

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این دیدار بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که تحقق شعار سال و رشد تولید را حفظ کنیم و از حداکثر ظرفیت‌های در اختیار استفاده شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی خطوط و پشتیبانی ‌از تولید، جزو ضرورت‌های رسیدن به این اهداف در نظر گرفته شده است. 

مدرس خیابانی با اشاره به مجموعه ذخایر مس و ظرفیت‌هایی که در این صنعت ایجاد شده، تصریح کرد: مهم ترین مسئله، پیشبرد و سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه مس است، رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کردند که معادن می‌توانند جایگاهی مثل نفت پیدا کنند. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ارتقای بخش تولید و ظرفیت‌های موجود، پیشبرد و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه را مهم ترین برنامه‌های دوره مدیریتی خود عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار