شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز با ماهواره خیام در همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای اجرای پایش هوشمند اراضی (ماهواره خیام) تاکنون ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷.۵ هکتار عرصه در استان شناسایی شده است.

 فرهنگ زمانی با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان به واسطه ظرفیت ماهواره خیام اظهار داشت: ماهواره خیام فرصت شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در همه شهرستان‌های استان فراهم کرده است.

او با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکترین تغییری در حوزه کاربری‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح استان به وضع سابق برمی‌گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: در بخش دیگر از اجرای ۵۸۵ مورد اعاده به وضع سابق معادل ۹.۳ هکتار و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۵ مورد نیز اجرای احکام قلع و قمع در استان اجرا شده است.

اوبا تاکید بر اینکه ۲۱۱ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز طی فروردین سال جاری صورت گرفته است تصریح کرد: از این میزان ۳۸ مورد اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

زمانی با اشاره به رفع تداخل یک هزار و سه پلاک در استان طی سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ۸۸ درصد پلاک‌های کشاورزی استان از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیانکرد: طی امسال نیز در فروردین ماه ۳۰ پلاک رفع تداخل شده به نحوی که این مهم مجدانه در حال پیگیری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.