افزایش همبستگی دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه

پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.

دستگیری دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا، موج گسترده‌ای از تجمعات اعتراضی دانشجویان دیگر در سایر دانشگاه‌های این کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، یک روز پس از گذشت اقدام پلیس نیویورک برای دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر دانشجو به جرم شرکت در تظاهرات حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا، دانشجویان دیگری در سایر دانشگاه‌های آمریکا به نشانه حمایت از دانشجویان بازداشتی به این تجمعات پیوستند. 

در کارولینای جنوبی، بوستون، اوهایو و هاروارد دانشجویان با راه‌اندازی یک تجمع اعتراضی با معترضان دستگیر شده حامی فلسطین ابراز همبستگی کرده و خواستار آزادی آن‌ها شدند.

این گروه از دانشجویان به اقدام پلیس آمریکا برای دستگیری دانشجویان اعتراض کرده و عنوان کردند که دانشجویان بازداشت شده تنها به صورت مسالمت آمیز، برای حذف نسل‌کشی در غزه تظاهرات کرده و اقدام دیگری انجام نداده‌اند.

پیشتر دانشجویان دانشگاه کلمبیا در اعتراض به شرایط مردم فلسطین در نوار غزه، در محوطه دانشگاه کلمبیا چادر‌هایی را برپا کرده و به اعتراض پرداختند. 

اقدام آنها با واکنش گسترده پلیس آمریکا مواجه شد و چادر‌های برپا شده در محوطه دانشگاه از سوی نیرو‌های امنیتی جمع‌آوری و دانشجویان فعال در این ماجرا دستگیر و بازداشت شدند. 

این اعتراضات در حالی ادامه پیدا کرده است که طبق آمار‌های وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس تاکنون حداقل ۳۳ هزار و ۷۹۷ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار