برنامه ریزی برای ساخت ستاد عتبات عالیات استان همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان، یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی را، ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و معرفی حرکت بسیجی و همدلی مردم در آیین‌های مذهبی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی در نشست هماهنگی ستاد عتبات عالیات استان همدان گفت: کمک گرفتن از شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه در برنامه‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی اربعین حسینی و جمع آوری کمک‌ها برای بازسازی عتبات را باید داشته باشیم.

استاندار همدان هم گفت: برای مکان ستاد عتبات به طور موقت از فضا‌های حج و زیارت و یا دیگر دستگاه‌ها استفاده کنیم و زمینی از سوی اوقاف و امورخیریه با توجه به نیاز این ستاد و نیات واقفان اختصاص داده شود و ساختمان این ستاد ساخته شود.

علیرضا قاسمی فرزاد صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی را خواستار شد و گفت: باید عملکرد گروه‌های جهادی و مردمی را ساماندهی و از هزینه‌های تکراری و اتلاف وقت هم جلوگیری کنیم.

او همچنین گفت: در بحث فرهنگ سازی در مسائل مذهبی باید از مجموعه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران هم کمک بگیریم.

سردار مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان هم گفت: هر چه کار مردمی‌تر باشد، موثرتر است و زدن بیش از ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در مراسم راهپیمایی اربعین نشانه همکاری مردم و تلاش برای میزبانی زائران است.

سیدرضا موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان هم گفت: برای مکان ستاد عتبات نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستیم و در تلاشیم فعالیت‌های مراسم اربعین را مانند سال‌های پیش با ساماندهی و برنامه ریزی انجام دهیم.

برچسب ها: ستاد عتبات ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.