ایمانیه:

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

استاندار فارس گم شده امروز بشریت را معنویت و تربیت دانست و گفت: باید تمام تلاش خود را برای شناساندن گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان به کار بگیریم تا نسل‌های آینده با این گنجینه‌های با ارزش به ویژه ۲شاعر بزرگ ادبیات پارسی آشنا شوند.

محمد هادی ایمانیه شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی اظهار کرد: سعدی در بسیاری از حکایات خود با صراحت و شفافیت با موضوع بی توجهی به انسانیت برخورد می‌کند.

او، گم شده امروز بشریت را معنویت و تربیت دانست و افزود: امروز این پرسش همواره مطرح است که جامعه علی‌رغم اینکه در تکنولوژی، علم و هوش رشد داشته، اما آیا به همان میزان اخلاق، تربیت، معنویت و سبک زندگی هم رشد کرده است؟

استاندار فارس معتقد است که باید تمام تلاش خود را برای شناساندن گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان به کار بگیریم تا جوانان و نسل‌های آینده با این گنجینه‌های با ارزش به ویژه ۲شاعر بزرگ ادب پارسی آشنا شوند.

ایمانیه با بیان اینکه در گذشته یادگیری سواد با خواندن اشعار سعدی و حافظ آغاز می‌شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برای اینکه این مفاهیم با ظرافت و جامعیت بیشتر به نسل جوان منتقل شود با مشارکت دستگاه‌های متولی همچون آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی برای اشاعه این اندیشه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.