همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد

معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت:: همکاری مردم و مسوولان، بخش خصوصی و مدیریت خوب و استفاده از تجربیات گذشته مدیریت بحران در کمترین زمان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب شد و هم اکنون تردد در تمامی محدوده منطقه آزاد عادی است.

عبدالحکیم آصفی اظهارکرد: بارندگی اخیر به فضای سبز خسارت‌های زیادی وارد کرد که با تلاش کارگران حوزه فضای سبز در کمترین زمان ممکن درختان شکسته شده جمع آوری و محل رفت و آمد بازگشایی شد.

وی ادامه داد: جمع آوری خاک‌های انباشته بر روی آسفالت معابر در نقاط مختلف، بلافاصله پس از اتمام بارندگی توسط ماشین آلات و نیروهای کارگری انجام شد تا ضمن بازگشایی مسیرها، رفت و آمد مردم با سهولت انجام گیرد.

معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار افزود: با وجود بارش شدید باران همراه با توفان در چند روز اخیر با زحمات شبانه روزی کارکنان و همکاری و همراهی حوزه ستاد مدیریت بحران، خوشبختانه تمام خطوط انتقال و توزیع آب و برق به حالت پایدار برگشته و هیچ‌گونه قطعی برقی در خطوط شبکه نداریم.

وی بیان کرد: به علت مشکلات پیش آمده در نیروگاه کنارک به مدت ۴۵ دقیقه پست نهالستان از مدار خارج شده بود و برق محدوده قطع شد اما با تلاش‌های کارکنان برق و با مدیریت پشتیبانی این محدوده به مدار فعالیت برگشت.

آصفی تصریح کرد: در چند سال اخیر این حجم بارندگی بی سابقه بوده، طبق اطلاعات اخذ شده از کارخانه آب شیرین کن کنارک، متأسفانه تاسیسات آن (الکتروپمپ‌ها) زیر آب رفته و از سه شنبه شب تولید آب آشامیدنی متوقف شده اما با توجه به ذخیره آب در مخازن آب سازمان آبرسانی بصورت سقایی صورت گرفت و هم اینک شرایط عادی است.

وی تصریح کرد: اعزام نیروهای امداد و نجات با پنج دستگاه کف‌کش جهت کمک به شهرستان کنارک به همراه چهار نفر از کارکنان متخصص از دیگر اقدامات این حوزه بود.

معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار همچنین ضمن قدردانی از توابع شهرستان مدیریت پشتیبانی برای همکاری و در اختیار گذاشتن یک دستگاه لودر برای روستای تیس گفت: همکاری مردم و اعضای شورای تیس و دهیار روستا باعث تسریع در خدمات رسانی بهتر به این روستای تاریخی شد.

وی ادامه داد: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای همکاری و در اختیار گذاشتن یک دستگاه لودر بمنظور لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌ها باعث شد که کانال‌های خروجی آب در کمترین زمان ممکن بازگشایی شوند.

آصفی ایمن سازی معابر با نصب تابلو و علائم ترافیکی جهت حفظ جان و مال شهروندان را یکی دیگر فعالیت‌های حوزه معاونت عمرانی عنوان کرد و گفت: استقرار نیوجرسی‌های بتنی برای ایمن سازی رفیوژ میانی بلوار سرازیری نرسیده به مخزن، هدایت و راهنمایی خودروهای شهروندان و گردشگران به سالن ورزشی چند منظوره برای اسکان اضطراری و ایمن سازی پل‌های آهنی کانال‌ها توسط همکاران آهنگری را گوشه‌ای دیگر از فعالیت‌های این معاونت عنوان کرد.

 
 

برچسب ها: منطقه آزاد ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار