خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

سازمان کشاورزی در نظر دارد تا ۲ سال آینده با هدف ارتقای تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح، در تولید بذر گندم به خودکفایی رسیده و برنامه داریم نفوذ بذر اصلاح و گواهی شده را در گندمزارهای استان به میزان قابل ملاحظه ای ارتقاء دهیم.

اردشیر شهرکی   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تبریک ۳۱ فروردین روز ملی گندم ونان میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد وگفت: سالانه بین ۶ تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر بذر تولیدی سیستان و بلوچستان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی  تاکنون کشاورزان ۶ هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند، بیان کرد: امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

شهرکی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار