دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد برانجام وظایف قانونی دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب تأکید شد.

 اعضای شورای فرهنگ عمومی استان  یزد  در خصوص اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های عفاف و حجاب در جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست ائمه جمعه، فرمانداران و مدیران استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد دستگاه‌های مختلف طبق تکالیفی که قانون برای آنها مشخص کرده است وظایف خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: توطئه بزرگی از ناحیه غرب‌ها و کفار در دست انجام است تا مسلمانان را از خدا دور کنند و به سمت نافرمانی خدا بکشانند تا بتوانند اغراض خود را در کشور‌ها پیاده کنند.

 آیت الله ناصری افزود: مسئله حجاب یک تکلیف فردی نیست بلکه تکلیف اجتماعی و الهی است و در جامعه افراد باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 وی ضمن تاکید بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در جامعه باید این مهم متولی داشته باشد و بهترین متولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند کار‌ها را به پیش ببرد و بر حسن اجرای امور نظارت کند. 

 استاندار یزد با اشاره به اینکه چیزی جز اجرای قانون را دنبال نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای طرح عفاف و حجاب برنامه اجرایی بدهند و جلسات قرارگاه عفاف و حجاب نیز به طور منظم و مستمر تشکیل شود و مصوبات پیگیری و اجرا شود.

 فاطمی همچنین در خصوص اماکن تاریخی در استان افزود: اداره کل میراث فرهنگی در این مورد توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در مقوله عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: طرح نور و مقابله با ناهنجار‌های اجتماعی باید پشتوانه رسانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم گفت: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اصناف پیگیر راه اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه در سطح استان یزد باشند.

عابدی اظهار داشت: در خصوص نهاد‌های آموزشی و آموزش و پرورش مصوب شد طرح‌های تببینی و اقناعی اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار