روستای کرتویج بخش دینور همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان صحنه گفت : بخش دینور با قدمت ۱۰ هزار سال قبل از میلاد در صدر اسلام جزو اولین مناطقی بوده است که به اسلام گرویده اند و به همین منظور یکی از دلایل نامگذاری دینور بخاطر دین آوری بوده است.

سعید بروشان رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان صحنه گفت : دینور با بیش از ۱۰۰ روستا از نظر کشاورزی و باغات از مناطق حاصلخیز و خوش آب و هوای استان و شهرستان صحنه محسوب می‌گردد که این امر مردم منطقه را به فعالیت کشاورزی و دامپروری وا داشته و شاهد این موضوع چهار هزار و۵۰۰ هکتار باغات هفت هزار و۸۱۰ هکتار زمین آبی و ۱۰هزار هکتار زمین دیم است.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه دارای جایگاه بسیار مهمی در تاریخ کشور بوده و حتی براساس اظهار نظر بسیاری از دانشمندان و باستان شناسان، اولین زندگی‌های بشری، در این منطقه نمود پیدا کرده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صحنه با بیان اینکه تپه تاریخی و باستانی شیخی‌آباد در حد فاصل ۲۲ کیلومتری بخش دینور، ۳۰ کیلومتری شهرستان صحنه و ۷۵ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد، گفت: هر هفته بازدید کنندگان بسیاری از داخل و خارج از کشور از این منطقه بازدید می‌کنند.

وی یادآور شد: طبیعت زیبا در کنار اثری بر جای مانده از تاریخ کهن باعث شده که صنعت گردشگری در روستا رونق داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار