نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود

رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: تعیین نرخ حمل کالا در جاده‌ها یکی از مطالبات مهم رانندگان محسوب می‌شود که انتظار می‌رود در سال جاری مورد توجه تصمیم گیران و سیاست گذاران کشوری قرار گیرد.

علی‌اکبر سیارمه رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: نرخ حمل کالا در جاده طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل کشور در سال‌های گذشته توافقی اعلام شد که به علت برخی مشکلات امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: اگر یک تن کالا در یک کیلومتر از جاده‌های کشور حمل شود باید نرخ آن با لحاظ شرایط خاص تعیین شود تا بلکه بتوانیم تمامی هزینه‌های حمل، سود، سرمایه کار و نیروی انسانی را لحاظ کنیم.

سیارمه ادامه داد: حرفه‌ای به عنوان حمل و نقل که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا اینکه بتواند در این بازار هزینه‌های تعمیر و خرید قطعات سرپا بماند.

به گفته این فعال صنفی، رانندگان خاور و تریلی استان قزوین با وجود درآمد‌های متفاوت به یک شکل حق بیمه پرداخت می‌کنند که همین مساله منجر به وضعیت یک بام و دو هوای پرداخت حق بیمه شده است.

رییس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین بیان کرد: بیمه کردن رانندگان بعد از تصویب قانون کار در سال ۸۰ به اجرا درآمد و آیین نامه اجرایی آن نیز به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شد تا در نهایت ۲۷ درصد از حداقل دستمزدی که سالانه شورای عالی کار اعلام می‌کند در ۱.۶ ضرب شده و مبنای بیمه کارگران قرار گیرد.

سیارمه ادامه داد: در رابطه با بیمه تکمیلی بعد از وقایع سال ۹۸ و ارایه مطالبات، وزارت راه تصمیم گرفت که رانندگان نیز از بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند که هم اکنون بیمه دانا این مساله را به عهده گرفته و کلیه رانندگانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، مشمول بیمه تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه در بخش رانندگان کالا و مسافر در استان قزوین ۱۲ هزار و ۵۰۰ راننده وجود دارد، گفت: تعداد رانندگان وانت بار و کامیون داران نیز در استان افزایش یافته و هر کدام که کارت هوشمند داشته باشند نیز از بیمه تکمیلی بهره‌مند خواهند شد.

این فعال صنفی با بیان اینکه رانندگان مطالبات زیادی دارند، ادامه داد: این شغل فرسایشی موجب بیماری‌های جسمی مثل دیسک کمر تا ناراحتی‌های داخلی می‌شود و رانندگان ناوگان عمومی با اینکه به تمام اقتصاد کشور خدمات ارایه می‌دهد، اما هیچ اختیاری در قیمت گذاری قطعات تعمیری نداشته و هیچ خدمات حمایتی نیز دریافت نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار