سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور پژوهشگرانی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی آغاز شد. 

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه دینی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی در کربلا آغاز شد.  

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار