بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : امروز (۳۰ فروردین) بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است.

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) به عنوان روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده، گفت : بازدید از تمام بناها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شاخص استان در این روز رایگان خواهد بود. 

وی افزود: فردا (پنجشنبه) درب بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همچون بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی به روی گردشگران باز خواهد بود. 

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های غنی کشور در بحث تعدد آثار تاریخی است، عنوان کرد: در سطح استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده است. 

وی شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی را «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» عنوان کرد و گفت: باتوجه به این شعار در تعدادی از پایگاه‌های ملی و جهانی سراسر کشور قرار است نشست‌های تخصصی برگزار شود که در استان کرمانشاه نیز در پایگاه جهانی اورامانات نشستی با موضوع مواجهه با بحران‌های طبیعی با مشارکت مردم و کمک از دانش سنتی مردم منطقه برگزار خواهد شد. 

خانی لعل آبادی ادامه داد: به این مناسبت، برنامه‌هایی را برای تجلیل از فعالین حوزه مرمت، حافظان بنا‌های تاریخی، سمن‌های فعال و... در سطح استان خواهیم داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.