سعید لیلاز:

اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند

اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد.

سعید لیلاز، اقتصاددان اصلاح طلب و چهره شناخته شده این جریان سیاسی پیرامون عملیات وعده صادق اذعان کرده است: به من ثابت شد که اسرادیل به تنهایی، هرگز حریف ایران نیست.

او افزود: بدون شک، نتانیاهو (نه اسرائیل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است.

 اقتصاددان اصلاح طلب گفت: شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم رژیم اسرائیل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد.

او ادامه داد: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. خواسته اسرائیل ایجاد یک درگیری بزرگ با ایران است تا امریکا به میدان بیاید. به من ثابت شد که اسراییل به تنهایی، هرگز حریف ایران نیست.

لیلاز تصریح کرد: اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم. منِ سعید لیلاز این واقعیت را به این شدت نمی‌دانستم. آیا می‌دانستید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی رژیم اسرائیل، ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است. رشد اقتصادی اسرائیل منفی ۲۱ درصد بوده است! این عدد در اقتصاد ایران در بدترین سال‌های تحریم، بیشتر از منفی ۳ درصد نبوده است.

او افزود: اقدام ایران، ۳ ویژگی و دستاورد مهم داشت؛ ۱) بازدارندگی ایجاد کرد. ۲) اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری را تلافی کرد. ۳) باعث قدرت‌نمایی ایران شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جناب لیلاز اینطور که تو میگی یعنی بمونیم دست بسته تا اسراییل بزنه ؟ واقعا عجب راهکار ذلیلانه ای دادی استاد .خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
افزود: بدون شک، نتانیاهو (نه اسرائیل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است.
منظورت چیه یعنی بشینیم دست ب سینه ک اسرائیل کثیف دوباره ب خاک جمهوری اسلامی ایران تعرض کنه
اگه زد باید شدیدتر از بار اول جوابشونو بدیم
شما اصلاح طلبان هستین ک با برجام ننگینتون، گند زدین ب اقتصاد و همه چیزی
اگه الان بودین میرفتین بابت زدن کنسولگری ایران ، نتانیاهوی کثیف رو ی ماچم می کردین ،دولا میشدین، میگفتین بپر رو کولمون......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
درود بر فرزندان غیور ملت که تمدن باشکوه ایرانی را به نمایش گذاشتن،راستی چرا این شخص در خصوص ۸ سال خیانت طیف اصلاح طلب که باعث بدبختی و فلاکت خیلی ها و جدایی و مهاجرت خیلی ها شده اظهار نطر نمی کنه،برجام خالی کردن جیب مردم بود ،بنام برجام ثروت دارو دسته حسن ۱۰۰۰برابرشده،و بقیه بدبخت شده اند،درود بر شرف ایرانی باغیرت .
آخرین اخبار