رئیس‌جمهور:

تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است+ فیلم

رئیس‌جمهور گفت: اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد و تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید کاشی در سمنان، گفت: افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است. مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند کمک به تولید باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است، اضافه کرد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شده و به چرخه برگشته است. هدف‌گذاری شده که واحد‌های دیگر هم به چرخه تولید وارد شود.

وی ادامه داد: از واحد‌هایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: نشان این فعال شدن و احیا افزایش اشتغال در استان سمنان است. به جز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال با احیای این واحدها، شاخص‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سمنان کاهش یافته و برخی واحدهای استان اکنون به نیروی کار نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه استان سمنان در تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان می‌تواند نمونه باشد، ادامه داد: نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی سمنان افزایشی است. اینا نشان می‌دهد آن‌چه که رهبر فرزانه انقلاب نسبت به آن تاکید کردند مبنی بر رشد تولید و اقتصاد در استان محقق شده است.

در ابتدای این مراسم نماینده کارگران با قدردانی از راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و احیای آنها ، رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران و ادامه یافتن طرح احیای واحد‌های صنعتی را خواستار شد. شد 

واحد صنعتی که این مراسم در آن برگزار شد ، تولید کننده کاشی و سرامیک بود و پس از ۱۱ سال تعطیلی مجدداً احیا شده است .

مدیرعامل کارخانه کاشی سمنان گفت: این کارخانه از سال ۹۹ تعطیل شده بود، اما از سال ۱۴۰۱ کم‌کم شروع به بازسازی کارخانه کردیم.

امروز با کمک مسئولان، روزی ۱۱هزار متر کاشی تولید می‌کنیم که انشاالله این عدد تا مدتی دیگر به ۲۰هزار متر تولید کاشی در روز برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.