رئیس قوه قضاییه:

مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.

 امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بصورت وبیناری برگزارشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیربودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجددا از سپاه پاسداران و کلیه نیرو‌های مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده‌ی قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشاء اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده تحول و تعالی قضایی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای کلیه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضایی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم، نه صرفاً پیشرفت معمولی.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ لهذا مسئولان قضایی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آنها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آنها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند. 

رئیس قوه قضاییه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
باسلام واجب تر از نان شب مردم بازنگری در قوانین قضایی کشور میباشد به خصوص در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و سارقین سابقه دار وخشن مفاسد غذایی کشور ومردم اکثر سارقین سابقه دار هستند اکثر مفاسد اقتصادی سابقه دار هستند در حال حاضر هم که گوشت الاغ را در رستوران های شهر مشهد توضیح کرده اندو دستگیر هم شده اند اگر به همین منوال پیش رود برخوردها بازدارنده وخشن نباشد در آینده نچندان دور باید شاهد توزیع گوشت سگ وگربه داخل رستوران های کشور توسط افراد سودجو باشیم به مسئولان قوه قضائیه بفرمائید که افرادیکه این اعمال خلاف شیطانی را انجام می‌دهند مسلمان نیستند که هیچ کافر نجس هستند اعدامشان بسیار بهتر است تا زنده بودن ونجس کردن کره زمین کشورمان توسط این کفتار صفتان اینان مردم ما را با این اعمال زنده زنده می‌خورند مثل آن کفتار نجس که حیوان را زنده زنده می‌خورد ملایمت را در مورد این جانیان کنار بگذارید. مردم از وضعیت قوانین کشور در مورد اینها راضی نیستند. واگر قبر و قیامتی باشد باید مسئولان نظام پاسخگو باشند این که شما بیائید هر چند سال یکبار یک فیلم بسازید همانند هفت سر اژدها این هنر نیست خلاف خلافکار باید در نطفه شکم مادرش خفه شود مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند. با این وضعیت اقتصادی لطفا پیگیری کنید و به مردم پاسخ دهید باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۸:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بزرگترین مشکل کشور همین قوه قضاییه است با احکام بسیار پایین و ضعیف که باعث شده این همه تخلفات در کشور زیاد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
زورگیری وسط اتوبان در پایتخت ، امنیت کجا بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
من و خونواده ام تا حالا هر چی به دادگستری رفتیم حقمون خورده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
آقای رئیس شما فقط فساد در قوه قضائیه را جمع کنید ممنون هستیم ،
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۷:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
با سلام ، ما خانواده داریم پسر ۱۷ ، ۱۸ ساله داریم وقتی دوتا دوختر بی خانواده رک تو خیابون با لباس زیر میبینیم دولت موظفه دستگیرشون کنه ، انقدر وقیح شدن که اصلا دیگه بدون لباس تو خیابون میان با ادمای عادی و خانواده یه کم زیاده روی میکنن ولی با این وقیح ها چرا کاری نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
برای اینکه سطح جامعه متشنج نشه میتونید هر نوع فسخ وفجوری بکنید انگار نه انگار این اخوند رئیس قوه قضاییه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
امیدواریم سیاست سیستم دادگاهها از کسب درآمد هنگفت از گرفتاری مردم که نتیجه اش فساد و اقزایش تورم است، به سیاست دادرسی درست و سالم تغییر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
متاسفم تو مملکتی زندگی میکنم که مسئولینش شمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
آقای رئیس دستگاه عدلیه چرا درمورد زمین‌خواری آیت الله صدیقی واجاره ماهانه ۱میلیاردی هتلی درمشهد که به بانک ملت اجاره داده بعنوان مدعی العموم ورود نمیکنید؟
جناب اژه ای چرا آزردند رسیدگی پرونده لواط مدیرکل ارشاد گیلان سکوت اختیار میکنید؟
جناب اژه ای چرا از اختلاس ۳۰۰۰میلیاردی چای دبش سکوت میکنید
جناب اژه ای بخاطر صدیقی وحکومت وبقا درمسند ازخدا وعدالت معصومین ع عبور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
حرف و عملت با هم نمیخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
دستگاه قضایی باید پاکسازی شود وافراد دلسوز انقلاب جایگزین شوند.بسیاری اقضات دارای خانواده های بی حجاب ومعاند نظام می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
هر وقت فساد تو دادگستری و پلیس جم بشه آرامش و امنیت مردم تحکیم میشه
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
قانون برای مجرمان بازنگری و سخت‌تر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
حاجی همچی گرونه اینجا دیگه جای همدلی وحدت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
خدایی دم همتون گرم حرف زدن و شعار دادنتون بی مثاله و پای عمل که میاد وسط صفر ، روز به روز بدتر از دیرزو. نمونه بارزش وضعیت بد معیشت مردم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۲:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مردم مؤمن و با تقوی ایران شخص جناب آیت الله اژه‌ای را شخصیت ظلم ستیز و طالب عدالت می شناسند . اما ریاست محترم قوه قضائیه نبایداجازه ورود رانت در امر مهم و حیاتی قضا بدهند . مردم طالب رفتاری غیر تبعیض آمیز قوه محترم قضائیه در مورد افرادی هستند که دست در جیب بیت المال مردم ایران می کنتد .این دله دزدی ها باید پایان پذیرد و استثنا هم نباید در کار باشد‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مسکن جوانان رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
حاج اقا اژه ای در جریان هستند که در روستاهای شمال زمین گرون شده و مردم سر همین زمینها باهم درگیریهای فراوانی دارند و به مراکز قضایی مراجعه می کنند لذا لازم است بذل توجه بیشتری به دادسراهای شهرستانها بشه تا خدای ناکرده حقوق افراد بی بضاعت و بی کس ضایع نشه

سپاسمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
قوه قضاییه در مورد بی دقتی مسئولان دادگاه شریف آباد باز نگری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
دزدان سیستم قضایی
آخرین اخبار