رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی

یک شرکت دانش بنیان در قزوین برای اولین بار در کشور دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی با هزینه شش میلیارد ریال ساخته است.

پرویز اسدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه گفت: دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به سفارش شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران طراحی و ساخته شده است. این دستگاه برای عایق کاری شینه‌های ژنراتور‌های سایز بزرگ تا ۳۰۰ مگاوات که بزرگترین ژنراتور‌های موجود در کشور هستند به کار می‌روند.

اسدی افزود: این دستگاه داری ۲۰ فک و ۶۰ جک هیدرولیکی است که همگی توسط نرم افزار کنترلی مخصوص دستگاه برای اعمال فشار یکنواخت اطراف شینه کنترل می‌شود؛ و ضمن اعمال فشار، دمای از پیش تعیین شده و تحت نموداری را جهت پخت رزین اطراف شینه اعمال می‌کند تا عایق بندی با کیفیت بالا و به صورت یکنواخت اطراف شینه اعمال گردد.

وی اظهار کرد: دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاه در عرض شش ماه با هزینه شش میلیاردی طراحی و ساخته شده است و ۲۵ نفر در این طرح و ساخت همکاری داشتند. این دستگاه فقط نمونه خارجی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار