افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در استان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اکبر محمدی در بازید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و در نشست با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: با پیگیری‌های استاندارد کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تخصصی قلب، سرطان، پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود در این زمینه در سطح استان خواهیم بود و در برنامه‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدی در این زمینه برداریم.

راه اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حوزه آموزشی ۸ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که شامل رشته‌های دستیار عفونی، ارولوژی، phD پژوهشی پزشکی سلولی مولکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری‌های نوین است.

فریدون عبدالملکی گفت: کلنگ زنی ۲ بیمارستان به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدواریم با همکاری مدیران استانی هرچه سریعتر ساخت این دو پروژه به تمام شود و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

وی افزود: فراهم کردن انبار‌هایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی‌های ما در حوزه غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان به ارائه خدمات به مردم در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: بیمارستان سیار برای موارد غیر مترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

برچسب ها: علوم پزشکی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.