بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پارسال بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز با عمق ۱۶ کیلومتر در سطح استان مسدود شده است.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پارسال هزار و ۲۰۳ حلقه چاه‌غیرمجاز در استان پر و مسدود شد که با پرشدن این تعداد چاه غیرمجاز ۱۴ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی و از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

وی عمق چاه‌های مسدود شده پارسال را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تعداد چاه‌های‌مجاز استان ۳۶ هزار و ۶۱۲ حلقه است که از این تعداد ۳ هزار و ۲۸۲ حلقه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

رستگاری اضافه کرد: از مجموع چاه‌های‌مجاز استان ۳۲ هزار و ۳۰۵ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، هزار و ۳۳۳ حلقه بخش آشامیدنی و بهداشت و ۲ هزار و ۹۷۴ حلقه مربوط به بخش صنعت و خدمات است.

وی، با اشاره به اصلاح و تعدیل پروانه‌های چاه‌های‌کشاورزی استان، گفت: پارسال از ۲۱ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه کشاورزی حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، ارس و زاب، هزار و ۵۷۹ حلقه چاه تعدیل شد که بیش از ۳۴ میلیون و ۱۵۳ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص نصب کنتور‌های حجمی هوشمند و مکانیکی هم تصریح کرد: پارسال از ۶۷۹ کنتور نصب شده، عملکرد تعداد ۵۸۱ دستگاه در سامانه MCDM مشاور دزآب نیز بارگذاری و تأیید شده و مابقی (فرم‌های اعلام وضعیت) برای ثبت اطلاعات چاه‌های مذکور به شرکت دزآب ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.