شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و غیر بومی در حوزه استحفاظی شهرستان راور خبر داد.

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور با تلاش شبانه روزی ماموران گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان به همت دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد ۳ قبضه سلاح و همچنین لاشه ۴ رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، بیان کرد: در حین بازپرسی از متهمان، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از ۹۱ روز  تا ۳ سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن ها بهره مند شوند؛ بنابراین این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی، هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار