توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آبخیزداری و آبخوانداری باتوجه به نقش اساسی در پیشگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست و رونق و توسعه کشاورزی، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

غلامعلی حیدری در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست ایران که با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به وجود هشت تالاب در این استان اظهار داشت: تالاب‌های این استان به عنوان ظرفیت‌های بالقوه‌ای به شمار می‌رود که باید از آنها بهره لازم برده شود.

وی گفت: تالاب‌های چهارمحال و بختیاری در ارتفاع هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارند و به عنوان یک قابلیت مهم برای بهره‌مندی مردم به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جنگل‌های بلوط استان‌های زاگرس‌نشین به عنوان ریه کشور شناخته می‌شود، گفت: این جنگل‌ها سرمایه ارزشمندی به شمار می‌روند که برای حفظ و گسترش آنها باید گام‌های مهمی برداشته شود.

وی با اشاره به قابلیت و ظرفیت گردشگری چهار محال و بختیاری یادآور شد: پرداختن به این قابلیت مهم از اولویت‌های کاری مدیریت ارشد استان به شمار می‌رود.

حیدری در خصوص وضعیت آب استان گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم تامین آب پایدار در استان بوده است.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص اهمیت برگزاری نخستین همایش دانش سنتی محیط‌زیست گفت: این همایش موجب معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و زیبایی‌های استان، کمک به حفط سرمایه‌های زیست محیطی استان، کمک به صنعت گردشگری و بومگردی می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برگزاری این همایش‌ها به پیوند بین دانشگاه و محیط‌زیست کمک می‌کند و آغازی است برای جمع‌آوری و مستندسازی دانش بومی برای حفظ محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار