مبارزه با عوامل خسارتزا در ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۰۵ هزار و ۱۸۵ هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان، گفت: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تاکنون با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۰۵ هزار و ۱۸۵ هکتار مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی شد.

او با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۹۶ هزار و ۳۵۶ هکتار مزارع گندم استان، افزود: با آفات در ۵ هزار و ۵۶۵ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که ۵ هزار و ۲۳۲ هکتار آن علیه حلزون، ۲۸۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۵۳ هکتار با کرم مفتولی بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با علف‌های هرز در ۵۲ هزار و ۴۷۲ هکتار مزارع گندم مبارزه شد، گفت: با علف‌های هرز پهن برگ در ۱۶ هزار و ۴۰۴ هکتار، کشیده برگ در ۱۷ هزار و ۹۵۱ هکتار و توام (دومنظوره) در ۱۸ هزار و ۱۱۷ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

او افزود: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، تاپیک، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آپیروس، لنتور، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

بیگی گفت: مبارزه با بیماری‌ها در ۳۸ هزار و ۳۱۹ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که ۹۷۶ هکتار علیه سپتوریوز برگی، ۱۲ هزار و ۵۵ هکتار زنگ زرد، ۱۳ هزار و ۲۸۵ هکتار با سفیدک سطحی، ۸ هزار و ۷۸۵ هکتار با لکه برگی‌ها، ۲ هزار و ۲۴۹ هکتار با فوزاریوم خوشه و ۳۵۹ هکتار علیه لکه خرمایی بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درخصوص مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون، افزود: مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۸ هزار و ۸۲۹ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

بیگی با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در هزار و ۲۷۲ هکتار مزارع جو استان، گفت: علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۲ هزار و ۱۹۳ هکتار، پهن برگ در ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار و دو منظوره در ۸۲ هکتار و با بیماری‌های سفیدک سطحی در ۳۸۸ هکتار، زنگ زرد در ۲۷۹ هکتار، لکه خرمایی در ۲۸۳ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳۹۲ هکتار، فوزاریوم ۲۵ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۲ هکتار و توام در ۷۶۳ هکتار مزارع جو استان با استفاده از سموم تیلت، فولیکور مبارزه شیمیایی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار