اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال

مدیر کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان، ازتکمیل وبهره برداری از بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال خبر داد.

عطاء اله اکبری  مدیر کل راه وشهرسازی استان در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان با اشاره به تاثیر ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان بر توسعه استان از طریق کریدور شمال - جنوب و نیز کاهش تلفات جاده‌ای گفت: سال ۱۳۹۹ قول دادیم که ساخت بزرگراه را در این محور سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی افزود: دستاورد‌های اخیر در این محور ترانزیتی استان در حالی محقق شد که همزمان در تمام مسیر‌های بین شهری و بین استانی تکمیل شبکه بزرگراهی با همت مضاعف به منظور جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این بخش استان مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان حدفاصل سه راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی، طوفان‌های سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت فرسا کرده بود وبا دوشیفت و حتی سه شیفت کردن کار به سرعت از منطقه بحرانی عبور و طبق برنامه طرح به شهرسوخته رسید.

اکبری اضافه کرد: درحال حاضر نیز ساخت بزرگراه در قطعه دو محور زابل- زاهدان به عنوان تنها قطعه باقیمانده این محور بطول ۲۳ کیلومتر در دوجبهه کاری در حال ساخت و تکمیل شدن است و همزمان هم از حدفاصل شهرسوخته تا پلیس راه زابل- زاهدان ونیز حد فاصل پلیس راه تا منطقه ورودی به دشت سیستان (لوتک) فرایند کار در حل انجام است.

وی اقدامات شده در تکمیل و بهره برداری از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل در سه سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار